2014/12/07

Elme és test egy helyen

A koncentráció és a jelenben lét gyakorlata 

Az egyik nyaraláson tudatosult bennem, hogy hiába vagyok egy gyönyörű üdülő helyen, még napok után is munkahelyi dolgokon pörög az agyam és egyszerűen képtelen vagyok kikapcsolni. Ha percekre, órákra elfeledkezem róla, akkor képes vagyok megélni a jelent, ott van a figyelmem is, ahol a testem, aztán egy idő után újra terméketlen gondolat köreimben találom magam.

Persze én is olvastam könyvet arról, hogyan vezessük vissza a figyelmet a jelenbe, mert a múltban vájkálás vagy a jövőtől való aggodalmaskodás kívül helyez minket saját életünkön. Olyan, mintha egy buborékban ülnénk és bármilyen szépség is vesz körül, mi inkább a saját mozinkat nézzük a belső vásznon. És a mozi nem mindig végződik happy enddel, sőt. Elméletben felfogtam ezt, csak gyakorlatban bizonyult lehetetlen küldetésnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése